suckelisuck

Idag blir d att tvätta, packa och bara gosa med D då jag åker i morgon till Karlstad där mamma är :) Längtar!!

Pratade med Magnus också, han har ju vart till Åland med jobbet och jag bad han köpa lite godis o så säger han att han köpte en HEL kartong godis för 240 kr :P O jag bara " va? näe du skämtar?" Han höll stenhårt i de :P men nej, en godis påse o massa choklad vart d för 120 kr :P haha lite bättre ^^

Alltså jag hatar örebros system på bostäder!!!!! Inom öbo får man erbjudande om visning men står för långt bak i kön eller så har man för lite poäng!

Inom finfast så får man aldrig någe erbjudnade!

I karlstad får jag erbjudande stup i kvart men ja, lite svårt när man inte vet om jobb osv för D..  Men jag har ju hittat dröm lgh där (A) LOVE!! Men men vi får se..

Tänkte vänta ialf tills jag får moderskapsintyget då jag ska lämna in papperna o söka föräldrar penning och då ska jag söka ett annant bidrag så ska man skriva upp sig på nån lgh..

Men sen är det ju det att vi vill ju bo kvar här också ifall William har en hörselskada så vi kan erbjuda honom det bästa.. Jag tänker inte göra som jag har blivit uppvuxen med, låta ungen åka varje dag till skolan i örebro eller varje vecka o komma hem varje helg. nej jag vägrar! så, vi får se helt enkelt.. I karlstad har de dagis för hörselskadade som jag gick på när jag var liten så det är väl inga problem men vi är ändå tvunga att flytta hit igen sen när W ska börja skolan men d är j ialf 7 år men ja.. jag vet inte... Jag vet bara att jag är så jäävla trött på örebro o vill börja om men tänker oxå på Williams bästa.. O sen är d ju d att Dennis känner ju inga i Karlstad men han säger att d löses sig ifall d är så o om han får jobb så lär han få vänner såå så ja me jag vet inte.. Tittar även i Uppsala o stockholm men där är ju det svårt att få lgh.. Eller så ska man köpa en lgh o det FINNS DET INTE PENGAR TILL! så nej, men vi får se.. får väl bo i denna lgh ett tag till, suck!


Kommentarer
Postat av: Tova

Oh, nice med massa godis ^^ hoppas du har en bra torsdag!

2010-04-15 @ 12:09:25
URL: http://trasslet.se
Postat av: Lina

ett tips med finfast är att ringa! Jag sökte lägenhet där VARJE dag hur länge som helst men fick aldrig något, sen ringde jag och frågade om ett möte där vi kunde mötas för att dom skulle se vilka vi var och så. Dagen efter mötet fick vi 2 st lägenheter att VÄLJA bland och då sa dom att dom föredrar när folk ringer om lägenheterna =)



Men däremot är både treorna och fyrorna väldigt små i baronbackarna =)

2010-04-15 @ 12:29:31
URL: http://linashorna.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0