CP SJUKHUS

De att mitt bäckenmått såg bra ut och att jag kan föda vanligt. Men att dom inte kan tvinga mig till det och då sa jag att jag vill ha kejsarsnitt. Läkaren sa då att hon skulle kolla tid för det och kollade blodtryck och andning och frågade lite saker om mediciner och om jag har reagerat något på läkemedel.

 

Sedan kom hon tillbaka och sa då att jag ska komma tillbaka den 12e för att träffa läkaren jag hade förra gången för att smälta informationen vi fått idag. Jag sa att jag inte vill ha läkaren jag hade förra gången och varför ska jag behöva träffa läkare igen då jag redan bestämt mig för kejsarsnitt och att hon skulle kolla tid då detta var möjligt.

 

Hon sa då att hon var för ny och för oförmögen att fatta det beslutet och ville då att vi skulle träffa en äldre läkare med mer erfarenhet. Tycker detta är ruttet av de då hon gick iväg och skulle kolla tid för kejsarsnitt och istället pratade med en annan läkare som övertalade henne till att skicka oss vidare istället för att vi skulle få som vi ville.

 

Ser ingen anledning till varför vi ska dit den 12 för att bråka med en tredje läkare om detta än att dom vill få tiden att gå så att det kommer sättas igång så att jag kan föda vanligt.

 

Hon sa även att ifall det inte går bra vid vanlig förlossning så kan det leda till katastrof snitt istället, hur bra låter det?

 

Hon tog ingen hänsyn till vad jag tyckte eller vad min läkare har sagt utan hon babbla bara på om vad statistiken sa. Jag sa att jag ville ha kejsarsnitt och att det var väldigt fult av henne att säga att hon skulle gå och kolla kejsarsnitt tid och komma tillbaka och säga att vi ska träffa läkare ist för att smälta informationen.

 

Då vart jag förbannad och sa att jag vill ha mitt jäkla kejsarsnitt och då sa HON att hon inte tänker prata med mig mer om jag ska vara sån där och då vart jag så förbannad så jag gick därifrån. Hon sa då till Dennis att ta med papperet med tiden ( som jag knycklade ihop och kastade )..

 

Hon pratade HELA tiden om statestiken om att de är de som gör minst kejsarsnitt i landet. Men VEM FAEN bryr sig om statestiken när det handlar om MIG? Jag sa att hur bra är det för William att ligga inne med mig i 2 månader? Hon sa att så är inte statestiken och ja, men risken finns ju att JAG måste göra det? Hon drog faen alla människor över en kam.. SÅ nu måste jag vänta till den 12e för att bråka med den TREDJE läkaren för kejsarsnitt………

 

Dennis har mailat barnmorskan så får väl svar i morgon eller på onsdag när jag ska dit.. Men jag är så trött på att bråka.. Mest för att det känns som att de väntar till den 12e bara för att det kanske inte går att planera kejsarsnitt då det är för nära beräknat datum och att går det inte att föda vanligt då så blir det katastrof snitt och det är ju aboslut inge bra..

 

Gud vad jag är arg, ledsen, besviken, förbannad och ja det finns inga ord.. DEPRIMERAD!!

 

FUNDERAR STARKT på att byta sjukhus men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga men ska ringa i morgon till Karlskoga o Karlstad o höra annars pratar jag med barnmorskan på onsdag..

 

 


Kommentarer
Postat av: TinA

Tinis finnis häris <3

2010-07-26 @ 20:40:38
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Malin, Mamma till Zelina ♥

tack så mkt gumman. hur mår du nu ? :)

2010-07-27 @ 13:20:08
URL: http://mammaflikkan.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0