Försök nummer 1

Igår sov mamma inte mycket då du verkligen hade ett fullt liv i magen. Massa spark och du pressades neråt mot underlivet som att du var på väg ut. Mamma försökte verkligen lugna ner sig och duscha och det hjälpte ett tag men sen så fortsatte du igen. Var hos barnmorskan på morgonen och allt såg så bra ut med värdena men mamma klagade över ryggont och smärta i magen och kände som stickningar i underlivet. Tänk vad du kan göra mycket med mammas kropp när du bara ligger där inne i magen.

När mamma kom hem efter barnmorskan la hon sig i soffan och där somnade hon men hon vaknade flera gånger av att jag låg och sparkade och mammas mage flög dit o dit. Mamma blev alldeles svettig och kände hur pulsen ökade och ökade då gick hon och la sig i sängen med fläkten på och bad pappa komma. Pappa kollade upp varför mamma kände stickningar i underlivet och det kunde bero på att jag pressade på någon nerv eller att värkarna var igång.

Mamma ringde då till förlossningen på USÖ och frågade vad hon skulle göra och hon vill ju ändå ha kejsarsnitt men inget är planerat så då tyckte de att vi skulle åka in. Pappa fick lite panik och kände att han var inte redo att jag skulle komma ut nu. Mamma o pappa tog mina saker och la i bilen och så åkte vi in till förlossningen, jag gjorde en massa hyss i mammas mage under tiden och gjorde så hon kände att hon ville spy. Det är ju så kul att leka lite med mamma, få henne att känna att hon vill spy, halsbränna och spela fotboll mot revbena.

När vi väl fick ett rum så kollade sjuksköterskan mammas blodtryck och sen satte hon på CTG kurvan på magen så man mätte mina hjärtljud och mammas värkar. Det var så skoj att det var lite tryck på magen så då måste man ju visa att man faktiskt vill ut och jag satte igång och rocka lite och barnmorskan som mamma hade vart helt förvånad att jag var så vild. Mammas värkar var verkligen täta ungefär 3 minuters mellanrum så de trodde det var dags men läkaren gjorde en gyn undersökning på mamma och slemproppen eller vattnet hade inte gått så det var inte dags, än.

Dom ville ge mamma en spruta för att se om värkarna gav lugnade ner sig eller slutade helt och sprutan fick mamma. Hon gillar inte riktigt sprutor och pappa skojade med mamma så hon var inte beredd på sticket så mamma ryckte till hela hon och pappa skrattade bara.

Efter sprutan så fick mamma och pappa vänta ungefär en timme för att se om sprutan hjälpte. Mamma vart alldeles skakis och pulsen ökade och kände sig lite svimfärdig men värkarna gav sig lite men jag tryckte ändå med huvudet ner. Jag ville ju komma ut men det var inte riktigt dags än.

Mamma och pappa fick åka hem med mig kvar i magen men det var i alla fall ett bra försök för första gången. Men dom på förlossningen sa att händer det igen så skulle vi åka igen igen till dom så vi får se när jag gör ett nytt försök.

Mamma var ganska trött när hon kom hem så pappa gjorde det väldigt bekvämt för mamma då det vart massage men jag satte igång efter ett tag. Mamma fick ställa sig i duschen för det stimulerar ändå värkarna men inte när jag ligger i magen inte. Mamma tog då alvedon och det var något nytt, jag vart sömnig och vips så sov mamma också. Vi sov hela natten och jag var lugn så mamma fick sova för en gångs skull.

På morgonen så satte jag igång igen, sparkade och höll på med mammas revben men mamma härdar ut. Mamma vill ändå att jag ska vara kvar tills det är planerat att jag ska ut så jag får vara där inne tills det verkligen är dags men det är klart att mamma och pappa vill att jag ska komma ut redan nu. Men på måndag så ska mamma och pappa iväg till läkaren och se om vi får en tid för mig att komma ut så kanske jag blir lugnare att vänta till beräknat datum?

Kommentarer
Postat av: Sara

Mohaha, ja Tina lever farligt nu;)



Oj, vilket drama... hoppas du får det där kejsarsnittet!

Känns det bättre idag?

2010-07-29 @ 18:04:41
URL: http://irlandskan.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag kan inte ens föreställa mej hur jobbigt det måste va.. men du verkar vara en tuff brud;)



Btw: 076-2122090, skicka ditt nr.. så kan ja messa lite ibland:) vill gärna ha förstsidesnyheter från dej oxå!

2010-07-29 @ 21:15:42
URL: http://irlandskan.blogg.se/
Postat av: Mica

Du är tuff du, Anna! Som tar det så lugnt ändå:P Fint skrivet! Glöm inte att skriva ut det och spara till William;)

2010-07-29 @ 21:35:48
URL: http://babybaker.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0