J*vla tandläkare

Usch ingen bra dag för mig idag.. Var iväg till jouren på tandläkaren pga jag har en liten bråkig visdomstand som inte vill växa som den ska.. Utan den växer ut i kindbenet och jag har skit ont kan inte stänga munnen lr äta så det är lite jobbigt kan jag säga.. Det värker hela tiden!!

Men ialf jag fick en akut tid idag till jour tandläkaren och förklarade läget och hon sa att det inte går att dra ut den för den måste växa mer eller så äre operation som gäller. Jag sa att jag måste ju få ut den för jag kan inte äta eller något och jag har ständigt ont. Det enda hon säger då är "sånt händer.." Men hallå?! Är det inte DÅ man ska erbjuda smärtstillning och sånt där? Nej istället så säger hon att vi ska röntga tanden och in med en sån där grej som man har i munnen och hon kör in den soppas långt att jag kan knappt andas och kanterna på den sticker upp dit o dit och gör svinont och hon trycker bara ihop munnen.. PANIK?! OM!! Jag bara drog av mig allting och sa att jag inte klarar av det och stack därifrån.. Fy faen.. Jag sa REDAN innan jag satte mig i stolen att jag har fått tandläkar skräck pga förra gången jag var där.. O hon sa att hon har haft många såna patisenter så det är ingen fara.. BULLSHIT!! Nej fy faen..

Så nu har min kära svärmor tipsat mig om lite saker så nu ska jag käka alvedon mot värken och ta någon vätska och gruggla munnen med så det inte blir infektioner osv.. Opererar bort den är nog ingen hit pga att jag är gravid.. Men fy faen..

Förra gången så drog jag ju ut en annan visdomstand och jag låg BOKSTAVLIGEN och skakade på britsen och var helt skräckslagen och ja, nej och tandläkaren brydde sig inte ett skit om det och lugnade inte ner mig lr ngt utan bara körde på.. Så ni kanske förstår varför jag har skräcken och paniken?

Nu sitter jag här och försöker få i mig lite yougurt men det är jobbigt.. Får hoppas alvedonen hjälper..


Idag köpte vi blöjor och lite sånt där när vi var iväg och handlade på Ica Maxi och jag registerade poängen på hemsidan och till min förvåning hade jag massa poäng redan :P Hehe, det gillar vi! :) För de poängen man sen samlar ihop kan man ju få ngt av :) De gillar vi skarpt! :) Var iväg till apoteket också och köpte den där munsköljningen och alvedon och då tog jag mig friheten och köpte det sista av hygiensakerna så nu äre klart!

Bara lite mer blöjor och tvättlappar som behövs men hittar inga såna där tvättlappar jag vill ha utan det finns bara såna där tvättservetter typ :P Jag vill ju ha typ som skumgummi tvättlappar lr vad jag ska förklara.. Vart köper man de?!

Nu ska jag fortsätta och äta och se "livet på bb" på kanal 5..

Kommentarer
Postat av: Lina

vi har köpt massor med såna tvättlappar. Finns i 200-pack på alla möjliga ställen. Babyproffsen, barnens hus, Ica Maxi, Gekås, Babyhörnan, Nids4Kids och andra babyaffärer. Kostar nästan ingenting =)



Japp vi kollade också på livet på BB...

2010-07-14 @ 23:16:33
URL: http://linashorna.blogg.se/
Postat av: TinA

Hmm, mm det låter kul att de är uppmärksammade på hur du reagerar.. ta med nån nästa gång :S det hade jag gjort. jag är inte rädd för tandläkaren, däremot att det är sjukt äckligt obehagligt. plus att den jag har, fattar trögt. tjocka korvfingrar har han också, det vill inte jag ha i min mun.



schysst med mycket poäng, och att ni nu har blöjor avklarat också.. :) jag tittade på Livet på BB igår kväll, skänkte en tanke till dig. Sen somnade jag väl hyfsat tidigt för att bli väckt av galna katter som jagade en jävla pappa-långben som de ändå aldrig skulle få tag i. Jag andades djupt fleeeera gånger medan jag tänkte på icke nådiga tankar... :P



hoppas du mår bra idag.

2010-07-15 @ 16:27:58
URL: http://egoism.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0