Tjillevippen

Hos barnmorskan gick de fintfint :) Har gått upp totala 14 kg sen jag vart med lilla William i magen helt Ok för mig ^^ haha jag som aldrig går upp liksom haha :P Nåja, William hade 144 i puls idag ^^ O han ligger fixerad och klar så nu äre bara o komma ut hörru!! Haha ^^

Det var foglossning, så nu äre o bara ta de lugnt :P Haha, ska dit redan igen redan nästa vecka hon ksk känner på sig att det är närmar sig? :o Haha det var mamma som sa det ^^

Nåja, idag ska jag bara vila o ta de lugnt har ingen ork o jag har ganska så ont så.. Min sjukdom gör att jag måste gå på toa rätt ofta oxå, rätt jobbigt för det går inte fort fram här nu utan i snigel fart :P

Magnus hade sagt till mamma igår kväll "stänger du av mobilen på nätterna ?" Mamma bara " ja? det är ju onödigt att den är på?" o Magnus sa " Ja men du ska ju bli mormor snart så kanske dags att ha den på?" hehe rätt smart där ;) hehe..

Fick jättefina kläder och så i helgen ska försöka ta lite kort o lägga in sen.. Barnmorskan tyckte att jag skulle ha stödstrumpor då mina fötter är ganska svullna men jag vägrar :P Speciellt när det är så här varmt liksom då får jag ju värmeutslag istället!! Så nej, högläge och vatten bad får de bli åt mina stackars fötter.. <3

Åh i lördags kväll så körde vi choklad leken, om ni vet vad det är? Man har ju så klart en choklad kaka :P och så har man bestik, halsduk, vantar, mössa och en tärning. Och så sitter man runt ett bord och slår tärningen och den som får 6 ska då sätta på sig allt och skära efter rutorna och äta upp så många den hinner :P Och haha det var ju första gången för Felicia så hon vart ju HELT ivrig ^^ hehe Jag har inte gjort den säkerligen på 10 år då det var sista gången Magnus skulle göra det för han fick 6 och så fick inte jag lr Marika 6 på något slag så Magnus vräkte i sig säkerligen 3/4 delar av chokladkakan haha men nu har han ialf lärt sig en läxa och ta en bit och äta i lugn o ro ^^ Men Felicia tyckte det var roligt o det är ju bra det ialf :) Haha sen lekte vi tjillevippen också.. Tog några godisbitar o la på en tallrik o så skulle en vända sig och en annan pekade på en annan godisbit och så den som vände sig skulle ta godisbitarna tills alla sa tjillevippen.. Den hade jag aldrig lekt :P Haha så de var något nytt ^^

I går, söndags morse kom Felicia och myste med mig när jag hade precis vaknat och då la hon handen på magen och sa "god morgon william" och BONK.. Sparkade rätt på Felicias hand :P Hon vart helt till sig, "Åhh han sparka på mig åhh, pappa vet u vad?" hehe ^^ Sen så la hon handen igen på magen å efter ett tag " han sparka igen" å jag bara " haha nej det är jag som andas" hahaha ^^ sötnosen där! ^^

Nej nu ska jag försöka få i mig lite mat, lite jobbigt då jag är svullen och så har jag fått blåsor lr vad det är.. Usch, allt kommer nu :(


Kommentarer

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0