Förlossning

När fick du reda på att du var gravid?
Tre dagar efter julafton.

Var bebisen planerad?
Jajjemän!

Vad heter ditt barn?
William Robin Carlsson

När var du beräknad att föda?
25e aug

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Nej, 13e sept

Hur stor var barnet vid födseln?
3445 g och 52 cm

Hur lång tid tog förlossningen?
19 timmar

Hur började din förlossning?
Hade kraftiga sammandragningar i en hel dag sedan gick vattnet kl 5 på måndags morgon.

Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt?
Vaginalt

Hur mycket var du öppen när du kom in?
Ingenting men när vattnet gick var jag öppen 4 cm.

Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen?
4 timmar ungefär

Blev det komplikationer?
Ja

Var du rädd för något?
Nej

Skrek du?
Haha jaa

Hur många var inne i förlossningsrummet?
2 läkare och 2 barnmorskor och en vanlig sköterska lr vad hon var för något.

Hade du någon nära med dig?
Dennis o mamma

Tog du någon smärtlindring?

Morfin, lustgas, Epidural, Morfin igen, ännu mer smärtlindring och de ökade lustgasen.

Är du tillsammans med barnets pappa?
Ja absolut!

Tog ni reda på könet?
Yes!

Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?
Jag trodde det var en tjej och Dennis trodde det var en pojk.


Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Jo, både flick och pojknamn

Hade du en svår graviditet:
Nej, mådde jättebra under hela graviditeten men den sista månaden var en pina!

Mådde du illa?
Inte så att jag inte kunde leva med det.

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Om hundra år, nej men klart jag kan men då ska jag ha kejsarsnitt!!

Har du fått några bristningar?
Nej inga! :D

Var du nervös inför förlossningen?
Nej det var jag faktsikt inte.

Hade du några cravings?
Chokladkakor och oboy :P

Vad gillade du för mat?
Sallad..

Hur reagerade du/ni när du plussade?
Trodde inte det var sant och frågade Dennis om det var ett plus.. Gjorde sedan 3 test till för att vara säker.. :P

När kände du första sparkarna?
Kände en massa fladder ganska tidigt men de riktiga sparkarna kände jag väl i ungefär vecka 20.

Bästa graviditetsminne?
Ultraljudet och att vi fick veta att det var en liten William i magen <3

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Kände på mig det under julen där men trodde det bara var lite spöken i huvudet men fick ju aldrig min mens så då gjorde man ju testet :)

Hur mycket gick du upp i vikt?
21 kgh sen inskrivningen

Hur länge ammade du?
Hel ammar än :)

Hur blev ditt hår?
Inte märkt någon förändring.

Vem är barnet mest lik?
Dennis så klart.

Vad är det bästa med att ha barn?
Att få vara mamma och att få ha skapat ett litet liv helt själv..

Vad är det sämsta med att ha barn?
Inget!

Är ditt barn döpt?
Nej, men vi ska döpa i nov.

Hur gammal är barnet nu?
15 dagar idag. <3

Kommentarer
Postat av: TinA

Tycker också han är lik Dennis! :D fast det vet du ju redan.. ;)

2010-09-28 @ 20:47:48
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Lina

kul med lista, får jag sno den? :D

2010-09-29 @ 16:02:15
URL: http://linashorna.blogg.se/
Postat av: Mica

Haha:P jag reagerade exakt likadant när jag plussade! Frågade alla jag hittade om det verkligen var ett plus och sen var jag tvungen att göra en 3-4 stycken till för att verkligen vara säker.



Sen måste jag säga att jag ser er båda i William faktiskt. Inte bara Dennis;)

2010-09-30 @ 22:13:42
URL: http://babybaker.blogg.se/

Du får gärna lämna en fin liten kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (den visas inte för andra läsare)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0